080210

En ciderflaska i glas
som dinglar från sida till sida i bussens korridor.
En bit i från ligger en påse från systemet,
en ölburk
och utspillt vin.
Framför mig, kanske lite mer mittimot,
sitter 4.. 5? tjejer med klänning och högklackat.
Någon har också en svart skinnjacka.
De är påväg till en fest
som de kanske inte kommer in på.
Men man tar ju chansen,
annars är det bara att åka tillbaka.
(Det kostar faktiskt bara 30 enkronor
och 30 minuter.)
Sen så har vi ju det här med cidern.
Röd cider i glasflaska som börjar på B,
i andra handen ett paket Level.
Inte heller har dom glömt den halvnya Sony Ericsson-mobilen
som råkat fått en spricka i glaset.
Måste lämna in
men får ju inte lön förens på måndag.
Fan.
Och studiebidraget måste jag lägga på mina skor.
Så söta.
Nu säger busstanten något
och jag ska av.
Jag håller andan och går ut
andas.
Vad är det med såndär röd cider egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0