270211

Kan inte jag få stå i 5.22 minuter, en centimeter från ditt ansikte och skrika tillsammans med O.N.E - Yeasayer hur jag känner? Alltså, hur skönt? Bara skrika med ett fruktansvärt glatt ansikte. Ah.
You don't move me anymore.
Fast det gör du ju. Men det behöver du inte veta, såklart.

260211

i wanna kill tonight.

250211

Jag drömde om dig inatt, igen. Drömmer om dig näst intill varje natt nuförtiden (negativt).
Det var så konstigt. Jag var i Stockholm, på din skola. Och jag bara såg dig, och du bara såg mig. Sen automatiskt drogs vi till en soffa, fastklistrade, släppte inte varandra med blicken och pratade i flera timmar. Drömmen varade ju inte i flera timmar såklart, men, jag undrar vad det där betyder egentligen. Att vakna sådär, avbryta saker. Jag kanske inte har vaknat än, eller så har jag redan gjort det. Jag dagdrömmer om mina dåvarande drömmar, och inbillar mig att jag sover. Du gör väl mig lite medvetslös i vilket fall.

Och sen det första jag ser när jag går in på datorn är ett logginlägg från honom. Alltså, jag vet inte om det går att beskriva den där känslan. Känslan av att bara se hans namn. Det är sjukt. Så sjukt.


250211

it's like forgetting the words to your favorite song.
ja.
sådär sjöng jag hela hela hela tiden
innan jag ens visste.
allt med honom är så.
allt som jag upprepade
bearbetade
och retade mig på

river mig nu.
och då betydde det ingenting
ingenting.
vi hade allt framför oss.
jag menar
jag hade allt framför
mig.
det finns inget oss.
snälla
bara förstå det.
det finns inget som heter
oss.
MEN JAG KAN INTE SLUTA
KAN INTE SLUTA TRO
HOPPAS
FÖRVÄNTA
HOPPAS
FÖRVÄNTA
HOPPAS
ATT JAG BARA VET
ATT DET FUCKING FINNS.
HAN FINNS.
DÅ FINNS JAG
DÅ FINNS VI.

240211

vill veckla ut min insida och blotta allt jag tänkt på under ett år, mitt framför dina fötter, låta blodet rinna mellan dina tår.
jag vill se blodet forsta upp genom dina tånaglar, genom alla dina leder, nerver, muskler och kärl tills de trängs upp, ur ögonen.
det ska droppa till dina läppar, forma en flod längst konturerna, för att sedan rinna ner längs hakan och ner på marken igen vid mina fötter.
du ska smaka på det, säga att det känns bekant. du ska säga att smaken värker, och skapar en smärta i varenda vrå av ditt inre som om du drack blodet direkt ur dina egna armar.
och jag ska säga att, ja, jag vet. visst känns det så. visst blöder jag vackert för dig?

200211

hans namn syns fortfarande på facebook.
rutan är kvar där
som om jag förväntar mig att han ska skriva.
vågar inte trycka ner den
på grund av någon vedskeplig del av mig som antar att jag tar slut på oss då.
som om det inte redan vore slut.
vad fick mig att älska dig?
det spelar ingen roll om du håller mig hårt
ingen kommer minnas om 100 år.

eyes wider than before.

090211

Du skapar hierarki i mitt anarkistiska huvud
tar kontroll,
bestämmer
bestämmer vem jag ska tänka på (dig)
och hur jag ska göra för att inte tänka på dig (ingenting).
Till slut så kommer vi alla stå på rad
gråta och skrika,
säga att detta liv vi lever är meningslöst.
Du hyr min himmel
full av ingenting
borttappad av någonting
som aldrig hittat rätt.
vem visade mig vägen
in i väggen?
Och vad gör mig klokare nuförtiden
vad är min kompass
vad är min riktning?
Men visst blöder jag vackert för dig?
det skulle varit du


det är du


170211

varför fastnar man med blicken på någon punkt i väggen som tycks snurra runt i ossymetriska banor runt runt runt och fötterna fastnar i en ställning som de bara kan göra med en istid under bordet och fingrarna blir blåa och hakan trycks ner mot bröstkorgen så att man sitter och gapar som ett fån men trots det så kan man inte andas.
sen sitter fånet där
och bara tänker samma sak hela hela hela tiden vad gör han. vad gör han just nu och vad gör han med mig.
it's gonna be alright
sluta
säg inte så. hur skulle någonting kunna bli bra
nu

170211

jag flyttar snart, då får du bo hos mig. bara du och jag.
haha nä.
men jo.
nej. sånt händer inte.
sluta vara sån. bara kom hit. skynda dig.

140211

jag kommer aldrig sluta sakna honom
det är bara så
det ska bara vara så.
när han stod bredvid mig
när jag låg på honom
när jag kysste honom
när jag kramade honom
när jag kollade på honom när han sov
när jag grät
för att han var alldeles för vacker
så saknade jag honom.
när han är massa mil ifrån mig
saknar jag honom.
för det ska bara vara så.
kan inte få hela honom,
kan inte få honom,
kan inte ta del av honom
kan inte
får inte.
för det är bara så det ska
vara.

100211

för ett år sedan, exakt (tror jag)
så hoppade allting i mig. stirrade på min mobil.
inte i onödan
för det kom sms från honom.
allt hoppade.
det hoppar fortfarande.
skillnaden är (väl bara) att jag inte ens har hans nummer
längre.
inte ens.
jag saknar det
jag saknar dig.
50 minuter senare:
oj. händer sånt här?
skakar
hoppar
andningssvårigheter.
manipulerar mitt inre.
du är fin.

gravitation.

har 2 brev till en människa. 
som han aldrig läst. aldrig kommer läsa. 
ett brev före allt hände och ett brev efter allt hände. 
han vet ingenting såklart. 
det ska bara vara så.
han ska inte veta någonting. 
hans namn är dolt.
bara från texten
aldrig från huvudet.

 

Brev 2. 14/8 2010

Hej Du.

 

Det är för sent att älska dig, det är för sent att ens bry mig om dig. Och jag bryr mig inte ett skit om dig. För det har regnat, det har varit dimma, det har varit sol och det har blåst som fan. Det har varit en vinter, en vår, en sommar och snart är det höst och jag har tänkt på dig i varje årstid. Känner du någonsin av detta? Mina tankar som pågått så länge borde väl märkas av på minsta lilla möjliga sätt? Eller? Allt kan jag inte ha varit så duktig att dölja. Jag vet inte om jag ska vara stolt eller inte. Varför får inte jag lyckas med någonting? Jag och du hade det så perfekt, vi har aldrig haft det perfekt, men det kunde blivit så fantastiskt och helt underbart vackert och fint. Med oss två. Det vet alla, det sa alla, det säger alla, det har alla alltid sagt och det har jag alltid vetat. 
Du, varför kysste du mig den dagen på den festivalen? Jag vill ha svar på det nu. Jag vill verkligen det. För första gången. Innan har det inte spelat någon roll, har bara brytt mig om hur jag mådde innan, för det tillfället och nu i efterhand. Har bara brytt mig om hur det känns och vad jag deppar eller är glad över. Men jag har kommit på att det enda jag är ute efter är att veta vad du hela tiden har tänkt. Du vet, jag vet, alla vet att vi inte är någonting. Inte längre. Vi kan aldrig bli någonting och du har flickvän. Och jag har ju mitt… Fast det spelar ingen roll för mig, jag skulle ge upp vem som helst för dig.
Du, varför kysste du mig den dagen på den festivalen?
Du, varför kysste du mig en, två, femtio, hundra, tvåhundra gånger? Vad tänkte du innan? Vad tänkte du efteråt? Vad tänkte du innan du gjorde det nästa gång och vad tänkte du när du åkte hem? Vad tänkte du när jag hämtade min sovsäck och varför kallade du mig fitta? Jag är glad att du gjorde det, men jag vill bara fråga. Jag är värd varenda svordom i hela världen. Men jag var inte mig själv då, Du. Jag var inte mig själv en enda gång då. Jo, det var jag. När jag var bara med dig, när jag var som närmast dig. Ju närmre dig jag kommer desto mer mig själv blir jag. 
Det tog tid. Det tog en jävla tid, Du. Och tiden är inte slut än, det vet jag inte om den någonsin gör. Den tid som är som mest utdragen, den tiden som blir som fördubblad, då man tänker för mycket och då man inte får något gjort förutom att tänka. Man bara tänker och tänker, tänker ännu mer och får fåglarna att flyga iväg eftersom det knakar så mycket. Jag har nog skrämt iväg många, Du. Jag har försökt skrämma iväg många. Jag har berättat om dig, för alla. Alla vet vem du är, Du. Alla borde få veta vem du är, alla borde få veta vad jag tycker om dig. Om alla visste hur jag såg på dig och vad jag tyckte om dig så skulle du bli en Gud över hela världen. Det är väl självklart, eller hur? Du är som min Gud, det finns ingen jag har så mycket respekt för i hela världen. Jag skulle nog snarare be till dig än om dig nu. För du har blivit något annat, du är bara en metafor. 
Gud är väl bara en metafor också, antar jag. Vad tror du? Jag vet inte vad du tror, och jag vill inte ens veta. För vi kommer aldrig diskutera någonting någon gång. 
Inte förrän vi åker till London. Och månen. Och New York. Du ska ju bli president. Och jag ska följa med dig. ”Men du då? Vart vill du?”, frågade du. Vad menar han? Jaha, jag ja. Jag finns också. Allt handlar om dig, Du. Allt handlar om dina blonda hårstrån som blandas med strålkastarljuset, din röst och din dialekt. Allt handlar fortfarande om de saker du sa till mig som ingen vet om, de som jag bara försöker glömma. 
Jag undrar vad du tänker när du kysser henne nu. Jag undrar vad hon tänker när hon kysser dig. Om hon inte älskar dig så in i helvete så är jag arg, så himla, jädrans arg. För du vet, Du, jag skulle kunna älska dig på ett sätt som ingen annan i hela världen kan. Jag vet vem du är. Herregud, jag är ju du. Du är jag. Det är just därför det är så självklart. Men vet du vad som irriterar mig? Jag ser i dina ögon att du vet, jag såg det hela tiden. Jag vet att du vet, jag vet att du vet att jag vet.
Vet du en sak? Jag har aldrig haft svårt att lämna en människa, att glömma någon. Inte någonting faktiskt. Jag skulle lätt kunna glömma dig, om det inte var så att jag på något konstigt sätt är tvungen att glömma vem jag själv är i så fall. En sak du kanske vet, eller kanske inte vet, vad vet jag? Det är att jag vet att vi kommer ses i framtiden. Jag är inte synsk (fast jo, det är jag iofs ibland), men det är bara så himla självklart. 
När det slutat regna i London så kommer jag och hämtar dig och tar oss någon annanstans. Eller när det bli molnigt i Kalifornien. Jag kanske kommer när Stockholm inte längre är Sveriges huvudstad eller när månen fått sin gravitation.
Förstår du vad jag menar? En dag kommer jag till dig och hämtar dig. Jag kommer och hämtar det jag en gång tappat från mig själv. Det är mitt eget fel, hela mitt liv är mitt eget fel. Men det är okej. Allt är för sent för kärlek, för sent för en första kyss, för sent för Laika. Men ingenting är för sent för oss, för vi är rymden. Vi är existensen och förevigheten, utan begränsning.

Ps: hälsa din flickvän att älska dig. Ds.


080211

lyssnar på Så får du mig ändå
och låtsas som om det inte lika gärna skulle kunna vara jag som skrev den.
blås upp mig och stick hål på mig igen,
så får du mig ändå.
jag hatar spotifyreklam,
hatar att plugga.
för
du
bara
är
IVÄGEN.

080211

att alla kan dansa
det är inte sant.
att alla är glada,
det är inte heller sant.
för hur skulle det kunna vara sant,
att alla kan dansa
om inte alla är glada.
att snön smälter är inte heller sant,
för då skulle du inte vara kvar.
om tiden läker sår,
så vill jag inte längre vara här.
du har inte lämnat några sår
tror jag
men spår
och hål.
och jag vet att du måste fylla dem,
men jag vet också
att du inte kommer göra det.
det kommer jag ju inte klara av
men vad gör man.
jag vill inte att du ska flytta hem
det vill inte du heller,
för då skulle jag inte känt såhär.
vill ha kvar dig,
vill känna dig.
men du kommer aldrig någonsin
känna mig
igen.

060211

jag drömde om dig inatt.
undrar hur många gånger jag gjort det,
tillräckligt många för att veta att drömmarna inte hjälper mig att bearbeta dig.
går det att bearbeta någon som du?
liksom bygga en vägg eller mur eller sjunga och hålla för öronen så att du bara försvinner.
vad spelar det för roll?
vad ska jag med sånger och öron när jag inte har dig?

i don't want to get over you
sorrow.

040211

full och förvirrad och förstörd. fffffhhh.

om jag kunde styra ditt sinne
teleportera det till mig
vinkla dina perspektiv och din syn
så att du förstår
på min bekostnad
att du är allt, minst.
allt i mitt synfält
och minne
och sinne.
att man kanske inte längre bryr sig
om minusgrader, majmorgnar eller stockholm.
bryr mig inte
för jag blöder och skriker
igenom min hud, osynligt för alla
osynligt för alla
men inte osynligt för alla som det är för dig
för du vet inte ens
om du visste, vad skulle du säga?
att jag faktiskt verkligen älskade dig.
illusionerna.
dom är alldeles för verkliga.

060211

visst blöder jag vackert för dig?

050211

läser allt jag skrev för ett år sedan.
det sticker överallt
gåshud.
gråter på något konstigt sätt.
gråter och blöder
i någon del av mig
fortfarande
din
jävla
del.
jag vill skrika hela hela tiden på dig på dig på dig,
slå dig gul och blå och röd och söd.
men det är du redan och jag vet inte
DET ÄR INTE KUL
okeeeeej
det är inte kul längre.
inte alls.
ingenting.

040211

fast jag vet inte längre
om det är honom jag vill ha.
eller om jag bara är i ett sånt behov av alla de känslorna
som fick mig att känna mig levande,
gav mig hopp
ett mål
tro
och en oändlig lycka,
som egentligen bara oroade mig.
dom säger att du har någon ny,
jag vet att du har en ny.
dom säger att det borde vara vi,
att det bara är vi
att det bara är så.
och jag bara lyssnar
ler
och axlarna liksom dras mot varandra och jag får mjölksyra i varenda del av kroppen och allt bara sugs in mot någon punkt i mig som aldrig blir mätt.
du,
du blir aldrig mätt.

040211

helt plötsligt blev allt så självklart.
det känns ungefär som när man har haft en lång, stressig period. med massa jävla skolgrejer att göra. och sen, helt plötsligt en dag så är allt borta, du har ingenting mer att göra. på flera veckor. men så, helt plötsligt, kommer du på att du förträngt den där största, omöjliga inlämningen som ska vara inne dagen efter. det blir en klump i magen och huvudet tappar syret, du stirrar i spegeln och säger högt för dig själv "shit. jag. måste. dö en stund. vad som helst, snälla, vad som helst. ta bort den, eller ge mig mvg."
satt precis igång "just a boy"
fick en stor klump i halsen, liksom, luft. allt bara svullnade.
och helt plötsligt grät jag.
hur gör han?
hur fan gör han?

RSS 2.0