300810

Som om det var en bro som ledde någonstans,
som om jag trodde att det var någon livrem
en hjälp
för att komma över.


Som om sakerna du inte sa betydde någonting,
som om jag trodde att de inte skulle förändra någonting
för mig,
det som inte spelade någon roll för dig.


Som om det gör någon skillnad när mina pengar tar slut,
som om tankarna är så utslitna på dig att de inte orkar tänka någonting annat
än på dig igen
och fortsätta gå runt som något jävla kretslopp.


Som om du inte sa det du inte fick säga, det som spelade roll,
som om jag inte sa någonting
till svar
det som kunde gjort allting bra igen.


Som om inte allt började med ett slut och slutade med en början,
som om jag inte vetat det hela tiden.
En jakt på lycka
blev en slakt av fred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0