141011

hon bad aldrig om någon förklaring eller några svar,
vilket jag aldrig heller gjorde.
och det sätter sig både på hjärnan och i hjärtat att höra
eftersom det klingar självklart för mig
och får mig att vilja skylla på arvsanlag
vilket inte är något hjälpmedel i något syfte som helst.
vill slå ihop deras huvuden
långa och ståtliga
men så skärande svårt att tränga sig innanför huden.
omöjigt skulle jag snarare säga.
men han skulle aldrig kunna få mig att ligga på golvet igen
och få mina ögon att vika sig bakåt och tårarna att flöda.
ville aldrig att någon skulle känna på det där,
men jag satt bredvid honom och han kollade på mig med sina rådjursögon och våra händer råkade nudda varandra vilket inte var meningen, så vi drog bort dem och sa "ja det var nog då och där vi lärde känna varandra".
men det var det inte. det var inte där och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0