försvarsmekanism

och det gör ont för att musiken är för hög.
höjer.
säger godnatt, jag är trött, måste sova, ska upp snart, det blir intressant, det blir kul, det kommer gå bra, ja jag vet jag kommer klara det, jag klarar allt, ja jag vet jag är stark, ja jag vet ja jag har klarat allt annat hittills
 
JAG 
HAR
KLARAT
ALLT
HITTILLS.
 
grattis.

skriker. jag liksom skriker men ingen hör
eftersom jag inte vill att någon ska höra.

läraren frågade "är ni snackaren eller musslan? alltså den som pratar eller den som är tyst och lyssnar."
"musslan." sa jag.
tre ansikten vänder sig mot mig, påväg att börja skratta.
"musslan? yeah right."

och det är då jag inser vilken jävla lögn jag går runt i. 
och det är då jag undrar vad det är jag klarat.
och det är då jag inte förstår vad som innebär med hittills.

"ja! det är du som hatar spel!"
ja, det är jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0