051110

Hans lockar vill slicka gatan

 

Dra upp dem mot himmeln och ge honom en kick,

 

Han letar efter kicken.

 

Ett utbrott som ett hav av inspiration från det du aldrig sett,
konst utan fantasi
skapar du med hjälp av framtiden.

 

Hon kollar upp mot Jupiter

 

Kallar på molnen

 

och får svar från reflektionerna på fönstret till höghusen

 

Gårdagens tripp med rökmolnet blev en hyllning till höstens sista strålar i alla ära,
det som slutade i en gröt av tårar
fingrar mot fingrar.

 

Hon drar med fingret mot hans ögonfransar

 

Det där skulle hon aldrig klara

 

Å andra sidan så brinner väl alla visioner upp som en mordbrand i henne

 

Rör inte mitt öga,
rör inte det jag ser framför mig varje dag
rör mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0