200511

dansbandsmusik som verkar vara i otakt
fast det är nog bara mig det är fel på.
kan inte synka ihop tonerna och rytmen
med dom och mig och
rösterna
ränderna på väggen på tapeten på betongen
på dig ränderna går aldrig ur.
men jag då?
sitter bara där och tar mig för tinningen
säger att nej det är okej det är lite mycket nu bara
ja okej
leende
knackar i träbordet för att veta om det är trä
känner lite försiktigt på halsen för att se om jag lever
känner i luften vill känna hur du känns.
tills jag kommer på att jag har känt på dig
tills jag kommer på att jag inte kommer ihåg
tills jag kommer på helvetet.
så hon vinkar till en bil som inte har någon chaufför och till en hundägare utan hund och till en cykel utan cyklist
för vem skulle bry sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0